preskoči na sadržaj

Osnovna škola Drenje

Login

Popis udžbenika

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 16. 9. 2010.

Ukupno: 395474
Danas: 50

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Digitalni detoks
Autor: Administrator , 26. 6. 2020.

Pametni telefon vas drži budnima onda kada biste trebali zaspati? Posežete za istim čim se ujutro probudite? Lutate internetom ili provjeravate poruke za vrijeme druženja s obitelji i prijateljima? Ometa vas pri kvalitetnom obavljanju posla? Oduzima vam vrijeme koje je trebalo biti namijenjeno učenju? Ako ste na više od dva pitanja odgovorili potvrdno, vrijeme je da ozbiljno razmislite o digitalnom detoksu.

Konstantna upotreba pametnog telefona pravi je autoput do mentalnog nereda. Suprotno očekivanoj boljoj informiranosti i većoj učinkovitosti, fokus vam je raspršen na sve i svašta, a organizacija vremena loša. Jednostavnije rečeno, u vašem umu vlada nered. Uvesti red znači uvesti kontrolu nad vremenom koje provodite uz svoj pametni telefon ili računalo. To znači dati svom umu priliku da se odmori od pretjerane stimulacije koju izazivaju prebrzi, prekobrojni i vrlo često potpuno nepotrebni sadržaji.

Činjenica da je pametni telefon stalno uz vas čini mogućnost stvaranja ovisnosti pa tako u svakom slobodnom trenutku skačete iz stvarnog života u onaj virtualni, provjeravate poruke ili elektroničku poštu. Pritom ne samo da ugrožavate svoju organizaciju vremena, nego manje boravite na otvorenom, manje ste tjelesno aktivni, ali i ugrožavate svoje mentalno zdravlje. Velik porast poteškoća s mentalnim zdravljem kod mladih, poput depresije i osjećaja nepripadanja, povezan je s korištenjem društvenih mreža od najranije dobi i nedovoljno kritičkog stava prema istima. Budući da pruža mogućnost uspoređivanja s drugim korisnicima iz cijelog svijeta, korištenje društvenih mreža utječe na percepciju vlastite osobe i života. Trend koji ukazuje na to da su mladi sve usamljeniji i sve teže održavaju svoje mentalno zdravlje, znak je da moramo nešto promijeniti u načinu kako koristimo digitalnu tehnologiju u svakodnevici i kako se odnosimo jedni prema drugima.

Digitalni detoks program može biti dnevni, tjedni, mjesečni ili čak i duži od tog perioda. Dobra je vijest da ga možete pokušati izvesti odmah ako tako odlučite. Dovoljno je ‘zaboraviti’ pametni telefon i otići nekamo u prirodu ili nekamo gdje ne postoji internetska veza. Redovito gašenje mobitela i bilo kojeg drugog digitalnog uređaja ima pozitivan utjecaj na svakodnevni život jer poboljšava koncentraciju i fokus, bilo da učimo ili uživamo u slobodnom vremenu. Povremeno isključiti mobitel za vrijeme jela ili razgovora mijenja i način na koji se odnosimo prema drugima i kako komuniciramo. Bolje ćemo razumjeti sebe, druge i svijet koji nas okružuje.

Usudi se prihvatiti detoks izazov! Mi hoćemo!

Aneta Orešković Buljan i Tihana Perić






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju