2017-01-31 08:11:00

Čitamo mi, u obitelji svi

Škola je ustanova kojoj je temelj postojanja poticati čitanje. Pa tako čitamo na nastavi hrvatskog jezika, stranog jezika, povijesti, geografije… pa mi u toj školi stalno nešto čitamo. Tu je još i knjižnica i knjižničarka koja  stalno spominje neke nove knjige, zabavno štivo, poučno štivo, lektiru…

A što je s obitelji? Domom? Koliko djece čita kod kuće knjige po slobodnom izboru? Koliko majki i očeva, braće i sestara čita? Djedova, baka, stričeva, tetki i tetaka?

Već šest godina nacionalni projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ upravo želi unutar obitelji osvijestiti potrebu za čitanjem, dobrobiti koje ono donosi i za obitelj kao zajednicu i za dijete kao mladu osobu čije se čitalačke navike tek formiraju.

Zbog toga smo se (i) ove godine uključili u projekt poticanja čitanja u obitelji. Dio smo velike obitelji od 128 škola diljem Republike Hrvatske u kojima će ove školske godine učenici trećih i četvrtih razreda svojim kućama nositi ruksak napunjen knjigama.  Brojka od 4398 učenika, među kojima su i učenici naše škole, impresivna je.

Detaljnije saznajte pod opširnije.

Učiteljica trećeg razreda Spomenka Kristić i učiteljica četvrtog razreda Ivana Ilić u  suradnji s knjižničarkom Vlatkom Štrk i psihologinjom Marijom Jurić odabrala je šesnaest knjiga (osam knjiga po razredu): (Čarapica pričalica, Borovnica---sa zla na gore, Unterstadt, Mama Mu u knjižnici, Divovi – tajna povijest, Kako D postaje R – logopedski priručnik, Vjerovali ili ne!, Plamenko u lovu na mamuta, Silvester, Idem i ja! Ne, ti ne!, Elijahova stolica, Kastor peče kolače, Putovanja i pustolovine, Kad bi se njih pitalo…, Škola crtanja, Priča o kralju Arthuru i njegovim vitezovima), po jednu iz svake od osam ponuđenih tematskih cjelina (carstvo dječjih priča; obiteljsko druženje uz stihove, stripove i humoristične tekstove; zbirka priča, pjesama i romani za mame, tate, bake, djedove, stričeve, tetke; slikovnica – obiteljska družionica; mali istraživači; odgoj djece i mladih; igrom do boljeg čitanja; etno baština). 

Projekt ćemo započeti 3.2.2017. kada će prvi učenik trećega kao i prvi učenik četvrtoga razreda svojoj kući ponijeti ruksak s knjigama. U ruksaku se osim knjiga nalazi i Bilježnica dojmova.

U Bilježnicu dojmova svaki će učenik napisati kraći sastavak u kojem će prenijeti svoje dojmove, osjećaje o obiteljskom čitanju. Možda se dogodio kakav zanimljiv događaj, nešto smiješno, nešto zabavno; a možda dijete voli pisati pjesme? I pjesme su dobrodošle. A roditelji mogu fotografirati jedan trenutak zajedništva te fotografiju zalijepiti u Bilježnicu dojmova na za to predviđeno mjesto.

Ovdje je nekoliko primjera dojmova iz Bilježnice koje su napisali naši učenici prošle godine:

Nogomet se igra na Kukuriku farmi,

A zečić Karlo blesan je pravi.

Borovnica stalno izvodi gluposti,

A životinje na farmi prave ludosti.

Sjedim i čitam priče,

Knjiga mi iz ruke ne izmiče.

Reći lakše, učiniti teže,

Neka me zabava za memori veže.

Što ruksak je kod mene, bila sam sretna,

A s prekrasnim knjigama

Uvijek, baš uvijek spretna.

(Marta Mesaroš)

Crveni ruksak jako me razveselio. Svatko je našao nešto za sebe. Meni se  najviše svidjela Farma Kukuriku, a seki zečić Karlo. Mamu su očarali zmajevi. Tata nije ništa pročitao, ali je zato svake večeri uživao sa mnom i sa sekom u memoriju. Uz memori smo otkrili puno mjesta koje bismo voljeli posjetiti. (Marina Petanjak)

Roditelji i članovi obitelji upoznati su s ciljevima i načinom provedbe projekta na roditeljskom sastanku, tako da se nadamo da će sa svojom djecom kvalitetno, ovog puta čitajući, provesti slobodno vrijeme. Djeca najbolje uče oponašanjem, iako ona toga nisu svjesna, stoga iskoristimo to da bismo ih usmjerili prema knjizi. Koristi su višestruke: zajedničko provedeno vrijeme – neprocjenjivo, poboljšanje  kvalitete čitanja, stečena nova znanja, razvijanje mašte, poboljšanje komunikacijskih vještina i vokabulara… 

(prošlogodišnji sudionici projekta)

Da bi se projekt mogao provesti, potrebna je i suradnja nakladnika koji su prepoznali kvalitetu projekta te njegov doseg. Ove godine sudjeluju: Alineja, Fraktura, Hrvatsko društvo književnika za djecu i mlade, Knjiga u centru, Mentor, Mozaik knjiga, Naklada Semafora, Planetopija, Planet Zoe i Školska knjiga.

Hrvatska mreža školskih knjižničara udruga je čiji članovi volonteri provode i koordiniraju ovaj projekt na nacionalnoj razini. 


Osnovna škola Drenje