preskoči na sadržaj

Osnovna škola Drenje

Login

Popis udžbenika

Brojač posjeta
Ispis statistike od 16. 9. 2010.

Ukupno: 489823
Danas: 90

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Dani medijske pismenosti u Osnovnoj školi Drenje
Autor: Administrator , 10. 5. 2022.

I ove smo godine u Osnovnoj školi Drenje obilježili Dane medijske pismenosti. 

Medijima smo danas izloženi više nego ikada prije. Dok smo se nekada u potrazi za točnim informacijama oslanjali isključivo na tradicionalne medije, danas sve više ljudi osnovne informacije primaju putem društvenih mreža pri čemu se vrlo rijetko provjerav njihova autentičnost i vjerodostojnost.

Tko provjerava vjerodostojnost vašeg statusa na Facebooku, Snapchatu, autentičnost fotografije na Instagramu? Kako ćete znati da vaš virtualni prijatelj nije intervenirao u sadržaj fotografije koju je upravo objavio? Odgovore na ta pitanja potražili su učenici šestih i osmih razreda sa školskom knjižničarkom Vlatkom Štrk i učiteljem informatike Goranom Podunavcom. Raspravljali su o utjecajima medija, digitalnoj demenciji, lažnim vijestima te pomoću različitih digitalnih alata izrađivali svoje lažne vijesti. 

Učenici osmih razreda na satu Informatike naučili su kako prepoznati dezinformacije i lažne vijesti, ali i saznali tanku granicu između slobode govora i govora mržnje.

Čitajući bestselere "Sve zbog jednog dječaka" Nicka Hornbyja i "Greška u našim zvijezdama" Johna Greena, učenici osmih razreda stvarali su svoje digitalne sadržaje. U alatu Canva izarađivali su naslovnicu svoga časopisa i dvije stranice časopisa.

Učenici su dobili smjernice:

- nadjenuti ime svome časopisu

- ime mora biti povezano s fabulom romana

- na naslovnici istaknuti rubrike koje će obraditi na dvjema stranicama

- rubrike su zadane: vijest, komentar i jedan članak na bilo koju temu iz romana, savjet, nagradna igra, anketa, enigmatika ( učenici ne moraju obraditi sve forme)

- časopis mora biti grafički osmišljen ( fotografije, boja i veličina fonta...)

- u časopisu voditi brigu o hrvatskom književnom jeziku i normama jezika (dopušteni su anglizmi i posuđenice).

Ovakav je oblik obrade lektirnoga djela pobudio interes svih učenika. Pokazali su interes za teme: diskriminacija, različitosti, problemi u obitelji, depresija, suicid, život s bolešću, ljubav, gubitak dragih ljudi... Raspravljali su ozbiljno, istraživački, s puno empatije. Nastali su iznimno kreativni i sjajno osmišljeni časopisi. Neki su učenici izradili samo naslovnicu. Sve smo radove formativno vrednovali prema kriterijima koje smo donijeli zajedno s učiteljicom hrvatskoga jezika Evicom Dernej. U ovome zadatku ostvarili smo međupredmetnu suradnju s  Informatikom.

Naši web novinari s učenicima drugih škola iz Hrvatske i Srbije pripremili su nekoliko članaka za e-časopis "Pet koraka do istine". Uskoro ćete ga moći prelistati!

Medijsko-informacijska pismenost podrazumijeva brojne oblike pismenosti: medijsku, informacijsku, knjižničarsku, televizijsku, filmsku, računalnu, internetsku, digitalnu, oglašavačku itd. Svakodnevno smo izloženi medijima i virtualnom svijetu. Podložni smo različitim utjecajima koji se ponekad mogu negativno odraziti na našu osobnost i identitet. Da bismo to izbjegli, važno je biti medijski pismen i kritički procjenjivati medijske sadržaje!






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju